تور یار

  • ۰
  • ۰

پارک متحرک دایناسورها یک مکان آموزشی، گردشگری و تفریحی است که در سعدآباد، تهران واقع شده است. به عنوان اولین پارک تفریحی پایتخت، آن را به عنوان یک پارک با گونه های مختلف مجسمه های دایناسور حرکت در اندازه واقعی، با جلوه های صوتی و ویژه ای در نظر گرفته است. اوایل اسفند 1992 (2013) آغاز شد. مساحت کل 30000 متر مربع است و 28 مجسمه دایناسور حرکت می کند.
پارک ژوراسیک تهران

اطلاعات بیشتر
اسامی علمی دایناسورها نشان داده شده است و همچنین نحوه زندگی و خوردن آنها. این دایناسورها به طرز طبیعی طراحی شده اند که می توانند چشم و دست و پا خود را لرزاند. همچنین یک دایناسور کودک وجود دارد که از تخم خارج می شود و دوباره به آن می رود. اصطلاح "پارک ژوراسیک" برای اولین بار توسط مایکل کریچتون، که دکتر و نویسنده بود، به عنوان عنوان رمان او در سال 1990، استفاده می شود. استیون اسپیلبرگ در سال 1993 یک فیلم بر روی آن ساخت. پس از آن موزه های پارک های دایناسور به نام "پارک ژوراسیک" در سراسر جهان در شهرهای مهم مانند ورشو، هاوانا، لس آنجلس و کیف ساخته شده است.
پارک ژوراسیک تهران

بخش های مختلف پارک
بخش پرندگان و پستانداران شامل 6 سالن در:
1. مارها و مارها
2. خرس قهوه ای آمریکای شمالی
3. پرندگان
4. عزیزان، قوچ، فوزان، خرس ها، پانچرها، شغال ها، روباه ها و گرگ ها
5. پستانداران آفریقا
6. حیوانات آبزی و خزندگان
بخش زمین شناسی دارای دو سالن است که در آن ویژگی های دوره های مختلف زمین شناسی از نظر حیوانات و محیط گیاهان نشان داده شده است.
یکی از ویژگی های خاص آن، بخش حیوانی است که شامل حیوانات مانند: پرندگان، خزندگان و دوزیستان، حیوانات آبزی، پستانداران و گربه های ویژه و مرده ها هستند که در آن پوست ببر مازندران نادر وجود دارد که تبدیل به اکنون منقرض شده است نمونه های پوست آن به ایالات متحده فرستاده می شود تا به طور ژنتیکی مطابق با مقررات بین المللی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
در اینجا دو نمونه از پستانداران نادر و زیبا که منقرض شده اند، گورخر ایرانی و پنتیر آسیایی نیز نشان داده شده است.

  • ۹۷/۱۰/۲۶
  • امیر چیذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی