تور یار

  • ۰
  • ۰

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس- حسن رضایی: کشورهای عضو یونسکو هر سال فهرستی از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود را برای ثبت به عنوان میراث جهانی به سازمان یونسکو معرفی می‌کنند و حفاظت و نگهداری از سایت‌های ثبت شده در فهرست آ‌ثار جهانی یونسکو برعهده تمامی کشورهای عضو خواهد بود. 

در حال حاضر 24 اثر فرهنگی و طبیعی در کشورمان ثبت جهانی شده و در فهرست جهانی یونسکو قابل رؤیت است؛ امسال نیز پرونده 2 اثر دیگر به یونسکو ارسال شده که یک اثر آ‌ن طبیعی و یکی دیگر فرهنگی است. 

براساس قوانین هر کشور می‌تواند سالانه یک ثبت جهانی داشته باشد. با ثبت مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در سازمان جهانی یونسکو، دیگر تمامی مردم دنیا باید از آن اثر حمایت کنند و این فارغ از هر نوع دولت، مذهب و نژاد است و آن اثر جهانی به تمامی انسان‌های زمین تعلق دارد. 

آخرین ثبت جهانی ایران مربوط به جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان دومین اثر طبیعی ایران بعد از بیابان لوت در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. این جنگل در حال حاضر 296 گونه پرنده و 98 گونه پستاندار دارد. جنگل‌های هیرکانی در 5 استان خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان و در حاشیه جنوبی دریای خزر گسترش یافته است. 

 

  • ۹۸/۰۶/۰۶
  • امیر چیذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی