تور یار

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیش (فارسی: کیش) Kish (Kish) درباره این soundlisten (کمک · اطلاعات)) یک جزیره مرمری 91.5 کیلومتر مربع (35.3 کیلومتر مربع) در بندر لنگه، استان هرمزگان در ساحل جنوبی ایران در خلیج فارس است. با توجه به وضعیت منطقه تجارت آزاد، این جزیره به عنوان بهشت به عنوان مصرف کننده، با مراکز متعدد، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و هتل های توسل شناخته می شود. [1] این جمعیت برآورد شده جمعیت 26،000 ساکن و حدود 1 میلیون بازدید کننده در سال است. [2]

جزیره کیش سومین مقصد تعطیلات بیشتر در جزایر آسیای جنوب غربی، پس از دبی و شرم الشیخ است. [3] [نیاز به توضیح لازم است] گردشگران از اهالی غریبه اما غیر خارج از کشور که از کشورهایی هستند که ایران به طور معمول نیاز به ویزا که مایل به ورود به منطقه آزاد کیش از بنادر قانونی است از داشتن ویزا معاف است. برای این مسافران، مجوزهای سفر پس از آمدن به مدت 14 روز توسط مقامات کیش تایید شده است.


تور ارزان کیش در تاریخ به طور مختلف به عنوان Kamtina، اراکیا (یونان باستان: Αρακία)، Arakata و Ghiss اشاره شده است.

جغرافیای استراتژیک جزیره کیش بعنوان ایستگاه راه و پیوند برای تمدن های آشوری و ایلامی باستان زمانی که قایق های اولیه خود را از سوسا از طریق رودخانه کارون به خلیج فارس در امتداد خط ساحلی جنوب، عبور از کیش، قشم و جزایر هرمز سفر کرد. هنگامی که این تمدن ها ناپدید شد، موقعیت مطلوب جزیره جزیره کیش گم شد و در مدت زمانی که تحت تاثیر آشفتگی و استبداد قدرتمندان محلی و سایر فروشندگان قرار گرفت. با تأسیس سلسله هخامنشی، خلیج فارس عمیقا تحت تأثیر قرار گرفت. کیش، به ویژه از لحاظ اقتصادی و سیاسی با تمدن مد ها، ایرانی ها زمانی که در اوج قدرت بودند.

در سایه امپراتوری، جزایر خلیج، مرفه شد، ناوبری در خلیج فارس گسترش یافت و کشتی های بهتر برای حمل مسافر و کالاها استفاده می شد. کمک های ناوبری، از جمله فانوس دریایی، برای تسهیل ناوبری در خلیج فارس تنظیم شده است.

در سال 325 قبل از میلاد، اسکندر بزرگ به Nearchus سفارش داد تا به سفر دریایی عمان و خلیج فارس سفر کند. نوشته های Nearchus در Arakata حاوی یادداشت شناخته شده از جزیره کیش در دوران باستان است. [1] وقتی مارکو پولو از دادگاه امپریال در چین بازدید کرد، در مورد مروارید همسر امپراتور توضیح داد؛ او گفته شد که از کیش بودند. [2]

در دهه 1970، محمد رضا پهلوی، آخرین شاه ایران، این جزیره را تبدیل به یک اقامتگاه لوکس برای نخبگان بین المللی و یک نقطۀ توریستی کرد که با یک کازینو بزرگ (که بعد از انقلاب ایران به عنوان هتل بین المللی شایان تغییر نام داده شد) به پایان رسید. فرودگاه کیش برای کنترل کنکورد طراحی شده است. پس از انقلاب اسلامی، جزیره کیش به یک مرکز خرید غیرقانونی تبدیل شد.

جزیره کیش آخرین محل شناخته شده رابرت لوینسون است، یک "عامل پیشین F.B.I." معاون تحقیقات خصوصی "را که در 9 مارس 2007 در آنجا ناپدید شد، شناسایی کرد.

  • امیر چیذری