تور یار

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ایران جاذبه‌های فرهنگی متعددی دارد و این قدرت می‌تواند با تنوع بخشی به موزه‌ها ارائه شود. هر موزه می‌تواند در معرفی برندهای فرهنگی و اقتصادی مناطق مشارکت کند.

بر اساس آمار و ارقام موجود از سال 92 تا پایان مهرماه 97، یعنی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، 208 موزه به موزه‌های کشور اضافه شد. این روند تصاعدی نشان می‌دهد که در سال گذشته هم به‌طور میانگین در هر 8 روز یک موزه افتتاح شده است. 

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی در این‌باره می‌گوید: روندی که در چهار ماه نخست امسال وجود داشته، روندی افزایشی بوده است و اگر با همین روند جلو برویم، افزایش 30 تا 40درصدی موزه‌ها را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

درواقع این روند افزایشی به این دلیل است که با سیاست‌های حمایتی سازمان میراث‌فرهنگی، اشخاص حقیقی به‌دنبال ایجاد موزه هستند و موزه‌های خصوصی یا شخصی در حال گسترش است. حتی سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرده اگر افراد حقیقی علاقه‌مند باشند بعضی از موزه‌های در اختیار این سازمان را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • امیر چیذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی